i love u kamranam فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
دوست دارم کامرانم عشق افلاطونی






ღyou+me=loveღ

عشق را دوست دارم ولي نه در قفس بوس را دوست دارم نه در هوس تو را دوست دارم تا آخرين نفس

سلاممممممم

شترین؟

من که خوفم

میدونین عشق افلاطونی چیه؟

راستش منم تا 1ساعت پیش نمیدونستم

الان فهمیدم

عشق افلاطونیPlatonic love در زبان ساده به عشقی گفته میشود که در آن ارتباط جنسی وجود ندارد یا به عبارتی خیالی آشکارا که این عشق شامل افراد فامیل نزدیک مثل دایی و خاله و….نمیباشد..

عشق افلاطونی به قرن 15 بر میگردد که توسط Florentine و همچنین Marsilio Ficino که یک محقق بوده از دیدگاه عشق افلاطونی زیبایی شخص در هوش و استعداد فرد است نه در ظاهر زیبا یا سحر امیز فردی بیشتر به جنبه های شخصیتی میپردازد (شخصیت جذاب)
از عشق های افلاطونی میتوان به عشق سقراط و شاگردش نام برد



در انگلستان نیز میتوان به William Davenant’s اشاره کرد از دیدگاه سر ویلیام عشق یک رویای زیباست و دروغ بنیان
تقوا و صداقت است.

عشق افلاطونی در زمان گذشته یک موضوع داغ بخصوص در دادگاه و دربار سلطنتی به حساب میامده به خصوص در حوزه ملکه Henrietta Maria,که همسر پادشاه چارلز اول بوده و بعد از عشق افلاطونی در رقص معروف بالماسکه توسط


Caroline era به اجرادرآمد.
گرچه که عشق افلاطونی به دلیل سختی ها و مشکلاتیکه داشت دوام چندانی نداشت از جمله مشکلان اجتماعی و سیاسی که در این بین بی تاثیر نبود.
خوب دیگه بسه زیاد وارد زندگی افلاطون نشین

بابای



نظرات شما عزیزان:

مهساامو
ساعت17:43---21 بهمن 1389
سلام عزیزم وبت خوبههههههههههههههه

alireza
ساعت15:04---21 بهمن 1389
سلام وب قشنگی داری خوشحال میشم به من سربزنی

سجاد
ساعت20:39---20 بهمن 1389
سلام به منم سر بزنيد...................

وبلاگ خيلي خوبي داريد....................
=====================
يه جمله=عاشقان ديوانگاني هستند كه در آتش عشق ميسوزند ولي دم نميزنند............
اميدوارم عشقتون تا قيام قيامت پا بر جا باشه...........


آرام دل
ساعت11:13---20 بهمن 1389
سلام عزیز
روز بخیر
می خوای سوپرایز بشی؟بهم حتما سر بزن
درود بر عشق


نرگس
ساعت13:51---19 بهمن 1389
sghسلام غزال خودم خوبی دیگه سری نزدی بی وفا
پاسخ:salam azizam e esmam ghazal na ghazaaal akhe adrese webloget eshteba hdadi azizam


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





کی؟سه شنبه 19 بهمن 1398برچسب:,ساعت ؟ 13:1 کی نوشته؟ ghazal | |



قالب جدید وبلاگ ghazaljon


دوست دارم کامرانم